Destek ve ders arşivi sitesi...

DESTEK VE DERS ARŞİVİ SİTESİ

----> HLSL Shader (Yeni)

SHADER NEDİR?

Shader'ın kelime anlamı gölgelendirmedir. Zaten yaptığı iş de ışıklandırma ve gölgelendirme işidir. Oyun veya 3D grafiklerde grafiğin veya görselliğin arttırılması için Shader kullanılır. Gerçekten hazır Shader'ları kullanmak yerine kendinizin Shader yapması çok zor ve zahmetli bir iştir. Işıklandırma ve gölgelendirme çok yüzeysel gelse de aslında bunun içine girdiğimizde birçok alt konu olduğunu göreceksiniz.

SHADER KODLAMA

Dediğim gibi kendi başınıza Shader kodlamak çok zor bir iştir, ama imkansız değildir. Kodlama mantığını çok iyi sökmüş ve bazı matematiksel konuları bilen herkes bu işi rahatlıkla yapabilir (veya ben öyle inanıyorum). Shader kodlamak için bilmeniz gereken bazı şeyler:

- Matrix ve Determinant (Doğrusal Cebir)
- Geometri
- Fizik

Geometrinin aslında temel kodlamalarda pek bir işi yoktur. Ama matrix her yerde geçerlidir. Fizik ise ışık, gölge ve en önemlisi olan gerçekçilik konusunda çok işimize yarar. İlkokulda görülen ışık değil de lisedeki "Dalgalar" konusu gerçekten önemlidir. Birçok Shader kodlama dili ve Shader türü vardır. Bunlardan bir tanesi olan HLSL'den birazcık bahsedelim.

HLSL SHADER

HLSL(High Level Shader Language) Gamestudio başta olmak üzere birçok oyun motorunda kullanılan bir Shader kodlama dilidir. Dosya uzantısı ".fx" olmak üzere, oyunlarınıza çok hoş efektler katabilirsiniz. HLSL ile ilgili fazla bir açıklama yapmayacağım. Zaten bu bölümdeki dersler bununla ilgili...


DERSLER:

Shader'a Giriş Dersi (Machera)

Machera tarafından yazılan bu dersi size kesinlikle öneririm. Temel Shader kodlama mantığını bu ders ile çözebilirsiniz.

İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN


Workshop Çevirisi 1 (Ambiyans Işıklandırma)

Bu derste objenin kendi ışığı olan ambiyans ışıklandırmayı çevirmeye çalıştım.

İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN


Workshop Çevirisi 2 (Diffuse Işıklandırma)

Bu derste yönsel ışığı belirleyen Diffuse ışıklandırmayı çevirmeye çalıştım.

İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN


Workshop Çevirisi 3 (Specular Işıklandırma)

En son olarak çevirdiğim noktasal ışıklandırmayı sizlere sunuyorum. Bu çeviriden sonra bir daha çeviri yapmama kararı almıştım ama fikrim değişebilir.

İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN


ÖRNEKLER:

Shader'larım v0.1

Kendi yazdığım temel Shader kodlarını içermektedir. Projelerinizde bu kodları kullanabilirsiniz.

İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

LÜTFEN YORUMLARINIZI EKSİK ETMEYİN...



Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol